Druki i formularze

Zgłoszenie pogrzebu

Pogrzeby odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach funkcjonowania biura.

Za zgodą Burmistrza Polic możliwe jest zorganizowanie pogrzebu w sobotę w godzinach 9:00 -12:00. Organizator pogrzebu ustala  z zarządcą termin i godzinę pogrzebu.

Dokumentami wymaganymi przy zgłoszeniu pogrzebu na terenie Cmentarzy Komunalnych Gminy Police zarządzanych przez ZGKiM w Policach, są:

  • Dokumenty, o których  mowa w Ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych tj. akt zgonu (kopia) a w przypadku aktu zgonu międzynarodowego (oryginał); karta zgonu (oryginał);
  • Oświadczenie – Zlecenie pogrzebu (zawiera upoważnienie zakładu pogrzebowego do załatwienia formalności pogrzebowych);
  • Informacja organizatora pogrzebu o szczegółach pochówku;
  • W przypadku dochowania do już istniejącego grobu – Oświadczenie o prawie do grobu. Oświadczenie to składane jest osobiście przez osobę zlecającą pogrzeb, w biurze bądź w Zakładzie Pogrzebowym
  • W przypadku pochówku urny wymagane jest świadectwo kremacji, które wydaje krematorium;
  • W przypadku pochówku na szczątkach (dotyczy grobów zlikwidowanych z powodu braku opłaty w których pozostają szczątki. Miejsce zostaje przeznaczone do ponownego pochówku  przy czym rodzina podejmuję decyzję czy osoba zmarła chowana jest  na szczątkach czy są one wydobywane i umieszczane w Ossuarium – Oświadczenie dotyczące pochówku na szczątkach;
  • W przypadku pochówku w sobotę – Wniosek o wyrażenie zgody na pochówek w sobotę

Z kompletem dokumentów należy zgłosić się do biura cmentarza najpóźniej 1 dzień przed wyznaczoną datą pogrzebu. Należy również uiścić związane z pogrzebem opłaty.

Pobierz formularz: oświadczenie – zlecenie pogrzebu

Pobierz formularz: Informacja organizatora pogrzebu o szczegółach pochówku

Pobierz formularz: oświadczenie o prawie do grobu

Pobierz formularz: oświadczenie dotyczące pochówku na szczątkach

Pobierz formularz: wniosek o wyrażenie zgody na pochówek w sobotę

Budowa nagrobka

Aby ustawić nagrobek na miejscu grzebalnym na terenie Cmentarzy Komunalnych Gminy Police zarządzanych przez ZGKiM w Policach  należy uzyskać pisemną zgodę zarządcy i wnieść opłaty, zgodnie z obowiązującym cennikiem.

Wypełniony wniosek składa osoba uprawniona lub zakład kamieniarski posiadający upoważnienie w/w osoby, przed rozpoczęciem prac kamieniarskich.

Pobierz wniosek: wniosek o wyrażenie zgody na wykonane prac kamieniarskich

Ekshumacja

Zgodnie z przepisami Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz aktów wykonawczych, okres w którym dopuszczalne jest przeprowadzenie ekshumacji rozpoczyna się z dniem 16 października a kończy w dniu 15 kwietnia.

Ekshumacja zwłok i szczątków może być dokonana:

  1. na umotywowaną prośbę osób uprawnionych do pochowania zwłok za zezwoleniem właściwego inspektora sanitarnego,
  2. na zarządzenie prokuratora lub sądu,
  3. na podstawie decyzji właściwego inspektora sanitarnego w razie zajęcia terenu cmentarza na inny cel.

Przez osobę uprawnioną do ekshumacji zwłok należy rozumieć: małżonka, krewnych zstępnych, krewnych wstępnych, krewnych bocznych do 4 stopnia pokrewieństwa i powinowatych w linii prostej do 1 stopnia ( Art. 10 Ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych). Jeśli między członkami rodziny powstaje spór dotyczący ekshumacji,osobą uprawnioną do złożenia wniosku będzie osoba, która przedstawi prawomocne orzeczenie sądu wskazujące ją jako osobę uprawnioną.

Zwłoki osób zmarłych na choroby zakaźne (wg Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 grudnia 2001 roku)nie mogą być ekshumowanie przed upływem 2 lat od dnia zgonu (nie dotyczy to decyzji prokuratora lub sądu).

Aby przeprowadzić ekshumację, w pierwszej kolejności, należy uzyskać decyzję Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej właściwej ze względu na cmentarz, na którym ekshumacja ma być wykonana. Jeśli będzie to cmentarz na terenie Gminy Police to Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny znajduje się przy ulicy Kresowej 14 https://pssepolice.pis.gov.pl/

Dla zarządcy Cmentarzy Komunalnych Gminy Police zarządzanych przez ZGKiM w Policach należy dostarczyć:

Jeśli jest to ekshumacja z innego cmentarza na jeden z Cmentarzy Komunalnych Gminy Police zarządzanych przez ZGKiM w Policach to:

  • kartę zgonu/akt zgonu osoby ekshumowanej
  • zaświadczenie o wykonaniu ekshumacji z administracji cmentarza na którym ekshumacja została wykonana bądź oświadczenie Zakładu Pogrzebowego, o wykonaniu ekshumacji (dotyczy cmentarzy parafialnych).

Jeśli jest to ekshumacja z jednego z Cmentarzy Komunalnych Gminy Police zarządzanych przez ZGKiM w Policachna inny cmentarz to:

  • zaświadczenie z cmentarza na którym mają być pochowane szczątki o przyjęciu ich do ponownego pochowania

Ekshumację przeprowadza się na opłaconych miejscach, od poniedziałku do piątku, w godzinach rannych (7:00 – 9:00). Jeśli osoba uprawniona nie zgłosi pisemnie u zarządcy cmentarza decyzji co do miejsca grzebalnego, ekshumacja jest równoznaczna z rezygnacją z tego miejsca.